Motorul avea un sistem de racire fortata cu aer, sistem ce era atipic pentru masinile din epoca. Aerul era captat printr-un spatiu special lasat intre plafon si acoperis, in partea din fata, deasupra parbrizului, si canalizat printr-un sistem de conducte, si cu ajutorul unui ventilator, direct la motor, motor ce se afla pozitionat in partea din spate a masinii. Masina putea transporta 6 persoane, si avea un consum mediu de benzina, de 10 l/ 100 km, un consum foarte mic tinand cont ca masina era produsa cu tehnologia anilor 1945.
Automobilul Malaxa, oferea un grad de comfort ridicat, caroseria fiind montata pe sasiu cu ajutorul unor tampoane de cauciuc, ce aveau o grosime de 10 cm. Acest sistem de prindere nu se gasea la vremea respective in dotarea automoblelor altor fabricanti din epoca.
Productia Malaxa insuma 800 de unitati pe an, si s-a fabricat la Resita pana in decembrie 1947, cand toata linia de productie a fost demontata si reasamblata in URSS, la cererea lui Leonid Brejnev, care in 1947 era general in Armata Rosie. Brejnev, se afla intr-o misiune de formare a cadrelor militare din armata Bulgara, la Sofia, si a fost plimbat prin capitala Bulgariei cu un automobil Malaxa, acesta ramanand impresionat de performantele masinii romanesti, si cerand ca productia sa fie mutate in Rusia la Podgorye.
In prezent nu se stie daca mai exista vre-un exemplar de Malaxa 1C in Romania. Se stie ca exista un exemplar produs in Romania in 1946, in colectia de masini ce a fost detinuta de fostul lider sovietic Leonid Brejnev. Actualnente colectia se afla in patrimonial national rus inca din 1988.